Kundtjänst

Undrar du över något? Du kan kontakta oss genom det sätt du känner är enklast av följande alternativ: Till vår e-post info@cuteness.se 


Information

På denna sidan finner du samlad information kring olika delar i butiken. Innehåll: Vanliga frågor & svar, köpvillkor; Betalning, Leverans. Byten & returerAllmänna villkor

Vanliga frågor & svar

Köpvillkor

1. Betalning

När du godkänner villkoren i kassan, klickar på betalningsalternativ och sedan på knappen som visar att du bekräftar ditt köp – så godkänner du att beställningen medför betalningsskyldighet.

Betalningsalternativ
Vi erbjuder trygga och säkra betalningsalternativ genom Payson Checkout

Via internetbank
Du kan välja denna smidiga metod och kommer då vidare automatiskt till din internetbank, där du exempelvis (beror på vilken bank du har) loggar in med din dosa, väljer konto som kostnaden dras ifrån och sen använder din dosa igen. Därefter är din beställning klar, enkelt! Du kan välja mellan Swedbank, Handelsbanken, SEB, Nordea & Danske Bank.

Bankkort
Du kan välja att betala med ditt VISA eller Mastercard kort genom en säker Payson-metod.

Faktura
Om Payson godkänner får du möjlighet att betala via deras faktura.

2. Leverans

Vi skickar ditt paket med PostNord - just nu får du fri frakt! (kostade tidigare 49 kr)

Leveranstider
Då vi håller på att avveckla butiken tar det upp till 7 vardagar innan paketet skickas. Därefter levereras paketet inom 1-3 vardagar. Ditt paket levereras i din brevlåda, och är det för stort kommer du att få ett aviseringsmeddelande som uppger vilket ombud du kan hämta ut paketet på. Paketet ligger kvar på utlämningsstället i 14 dagar efter att det anlänt, därefter skickas det tillbaka till oss. Skickas det tillbaka till oss på sådant sätt så räknas det som ej uthämtat paket.

Ej uthämtade paket
Om paket ej hämtas ut och skickas tillbaka till oss debiterar vi för våra frakt- och hanteringskostnader. Detta faktureras till din leveransadress, betalas ej denna i tid tillkommer påminnelseavgift tills inbetalning är gjord.

3. Byten & returer

Ångerrätt
Enligt konsumentskyddslagstifning har du ångerrätt i 14 dagar. Vilket innebär att du kan ångra ditt köp inom 14 dagar (räknas från den dag du mottagit produkten/varan). Inom dessa dagar måste du kontakta oss om att du vill ångra ditt köp. Meddela oss också om du vill returnera helt eller byta, samt vid retur ange kontouppgifter. Därefter ska varan returneras till oss inom 14 dagar (räknas från den dag som du kontaktat oss om att du ångrat ditt köp). Varan/produkten ska returneras väl inpackat, i fint skick och orginal förpackning. Är varorna använda har vi rätt till ersättning för värdeminskning. Återbetalning är aktuellt vid retur, inte byte, då direktbetalning har gjorts (exempelvis via Payson, bankkort, internetbank eller WyWallet). Återbetalning görs inte när obetald faktura eller obetald delbetalning är aktivt, eftersom du då inte betalt något än, i dessa fall krediteras fakturorna istället. 


Returer skickas till
My Josephine c/o My Persson
Enoch Thulins väg 32 B
261 53 Landskrona

OBSERVERA ATT ORDERNUMMER, AVSÄNDARE, OSV MÅSTE FINNAS MED I PAKETET ANNARS KAN VI INTE VETA VEM VI SKA ÅTERBETALA. KONTAKTA OSS HELST FÖRST FÖR EN SNABBARE OCH SÄKRARE RETUR.

Vid retur/ångrat köp
Kontakta oss genom kontaktformuläret innan du skickar tillbaka ditt paket. Ange ditt ordernr, vilken vara som du ångrat och gärna anledning. Därefter återkommer vi med returneringsblankett som du skriver ut och packar ner tillsammans med det du ska returnera. Du står för fraktkostnaden som uppstår när du returnerar ditt paket.

När vi har mottagit ditt returnerade paket + returen godkänts, och återbetalning är aktuell, sätts pengar in på ditt konto för varan och eventuell fraktkostnad som du betalt in i samband med köpet (om hela beställningen ångras, vid enstaka returer återfås ej fraktkostnaden). En kreditnota kommer skapas vid godkänd retur, denna kan du se som medlem under dina sidor, detta är ett underlag på beloppet som betalas tillbaka till dig. Har du valt att betala via faktura eller delbetalning när du gjorde ditt köp, kommer denna att avbrytas vid godkänd retur hos Billmate.

Vid byte
Kontakta oss genom kontaktformuläret med ditt ordernr, vilken vara som du vill byta, vad du vill byta till och anledning till bytet. Vi förbehåller oss rätten att ej godkänna bytet. Du står för returkostnad och ny fraktkostnad vid utskickningen av det du velat byta till.


Vid reklamation
Kontakta oss genom kontaktformuläret med ditt ordernr, vilken vara som du vill reklamera och varför. Du kommer då få skicka in foton och/eller returnera din trasiga produkt för att vi ska kunna se om vi kan reparera detta, eller om du har rätt till en ny vara (alternativt pengar tillbaka när vi ej har fler av samma vara i lager). 

4. Allmänna villkor

Bilder & texter
Cuteness reserverar sig för eventuella fel i texter och bilder. Exempelvis felaktigt angett pris, felaktig information om att vara finns i lager. Om felaktigt pris har angetts och vi upptäcker detta först vid din beställning underrättar vi dig om det korrekta priset och inväntar ditt godkännande innan vi fortsätter med leverans. Vi kan ej hållas ansvariga för eventuella färgfel i bilder (där ev. nyanser är mörkare/ljusare än på bild) eller liknande, det är valet för färg som anges i beskrivningen (text) som skickas ut.

Personuppgifter
Vi kommer aldrig att sprida dina personuppgifter till någon annan. Vi kan komma att använda dem för nyhetsbrev till dig om du valt att få ett sådant, även att bli kontaktad kring butiken vid information som rör dina ordrar. Om du vill bli borttagen ur vår databas kan du få bli det, bara kontakta oss. Läs mer om Cookies och PUL.

5. Information kring e-butiken

Priser
Alla priser som anges på sidan är inkl. moms.