Kundtjänst

Undrar du över något? Du kan kontakta oss genom det sätt du känner är enklast av följande alternativ: Till vår e-post support@cuteness.se, Via Facebook eller Via vårt kontaktformulär.


Information

På denna sidan finner du samlad information kring olika delar i butiken. Innehåll: Vanliga frågor & svar, köpvillkor; Betalning, Leverans. Byten & returerAllmänna villkor

Vanliga frågor & svar

Hur fungerar medlemspoängen?
Som gratis medlem på Cuteness kan du samla medlemspoäng när du handlar. Det enda du behöver göra är att vara inloggad när du gör din beställning. Då kommer ditt konto få in poäng för ditt köp automatiskt när ditt paket har blivit skickat. Dessa poäng kan du sedan omvandla till en värdekod på dina medlemssidor, som du sedan anger i kassan vid ditt framtida köp. Denna drar då av ett det belopp (som värdekoden var värd) från din totala beställningssumma. För varje 50 kr du handlar för som inloggad medlem får du 1 poäng. Varje poäng är lika med 1 kr. Du kan läsa mer om medlemspoäng här.

Köpvillkor

1. Betalning

När du godkänner villkoren i kassan, klickar på betalningsalternativ och sedan på knappen som visar att du bekräftar ditt köp – så godkänner du att beställningen medför betalningsskyldighet.

Betalningsalternativ
Vi erbjuder trygga och säkra betalningsalternativ genom Billmate, Payson, PayPal & Bankgiro.

Via internetbank
Du kan välja denna smidiga metod och kommer då vidare automatiskt till din internetbank, där du exempelvis (beror på vilken bank du har) loggar in med din dosa, väljer konto som kostnaden dras ifrån och sen använder din dosa igen. Därefter är din beställning klar, enkelt! Du kan välja mellan Swedbank, Handelsbanken, SEB, Nordea & Danske Bank.

Bankkort
Du kan välja att betala med ditt VISA eller Mastercard kort genom en säker Payson-metod.

Faktura
Vill du välja att betala pengarna först efter att du fått ditt paket så kan du välja denna. Det görs då en snabb kreditcheck vid din beställning och blir du godkänd får då en faktura skickad till din e-post via eFinance och har då alltid 14 dagar på dig att betala. En fakturaavgift på 19 kr tillkommer. Observera att paketet kommer att skickas till folkbokföringsadressen för det personnummer du uppger. Du kan läsa Billmates villkor för faktura här.

Delbetalning
Du kan välja att dela upp kostnaden för ditt köp på 3 till 12 månader. Minimum för att kunna välja delbetalning är köp för minst 1000 kr. eFinance gör en snabb kreditcheck vid din beställning och blir denna godkänd får du fakturor skickade till din e-post via eFinance. Du kan välja mellan tre olika delbetalningar beroende på beloppet du vill handla för; 3 månader, 6 månader och 12 månader. När du delar upp din betalning läggs där till en startavgift (29 kr för 3 månader, 170 kr för 6 eller 12 månader), 29 kr i fakturaavgift och 12 % i ränta. Observera att paketet kommer att skickas till folkbokföringsadressen för det personnummer du uppger.  Du kan läsa Billmates villkor för delbetalning här.

PayPal-konto
Finns även möjlighet för dig som har PayPal-konto att använda detta när du betalar.

Bankgiro
Betala enkelt med Bankgiro. Du får vårt Bankgiro-nummer efter att du bekräftat din beställning - vi skickar ditt paket efter registrering av betalning. Betalningen måste synas hos oss inom 48 timmar efter beställning är gjord, annars avbryts ordern.

2. Leverans

Vi skickar ditt paket med PostNord / Posten, fraktkostnaden är alltid 49 kr oavsett vad du handlar. Tills du handlar över 900 kr förstås, då får du fri frakt. Vi skickar i nuläget enbart inom Sverige.

Leveranstider
Ditt paket levereras inom 1-3 vardagar. Ditt paket levereras i din brevlåda, och är det för stort kommer du att få ett aviseringsmeddelande som uppger vilket ombud du kan hämta ut paketet på. Paketet ligger kvar på utlämningsstället i 14 dagar efter att det anlänt, därefter skickas det tillbaka till oss. Skickas det tillbaka till oss på sådant sätt så räknas det som ej uthämtat paket.

Ej uthämtade paket
Om paket ej hämtas ut och skickas tillbaka till oss debiterar vi för våra frakt- och hanteringskostnader. Detta faktureras till din leveransadress, betalas ej denna i tid tillkommer påminnelseavgift tills inbetalning är gjord.

3. Byten & returer

Ångerrätt
Enligt konsumentskyddslagstifning har du ångerrätt i 14 dagar. Vilket innebär att du kan ångra ditt köp inom 14 dagar (räknas från den dag du mottagit produkten/varan). Inom dessa dagar måste du kontakta oss om att du vill ångra ditt köp. Meddela oss också om du vill returnera helt eller byta, samt vid retur ange kontouppgifter. Därefter ska varan returneras till oss inom 14 dagar (räknas från den dag som du kontaktat oss om att du ångrat ditt köp). Varan/produkten ska returneras väl inpackat, i fint skick och orginal förpackning. Är varorna använda har vi rätt till ersättning för värdeminskning. Återbetalning är aktuellt vid retur, inte byte, då direktbetalning har gjorts (exempelvis via PayPal, bankkort, internetbank eller WyWallet). Återbetalning görs inte när obetald faktura eller obetald delbetalning är aktivt, eftersom du då inte betalt något än, i dessa fall krediteras fakturorna istället. 


Returer skickas till

Cuteness
Industrigatan 68
261 35 Landskrona

OBSERVERA ATT ORDERNUMMER, AVSÄNDARE, OSV MÅSTE FINNAS MED I PAKETET ANNARS KAN VI INTE VETA VEM VI SKA ÅTERBETALA. KONTAKTA OSS HELST FÖRST FÖR EN SNABBARE OCH SÄKRARE RETUR.

Vid retur/ångrat köp
Kontakta oss genom kontaktformuläret innan du skickar tillbaka ditt paket. Ange ditt ordernr, vilken vara som du ångrat och gärna anledning. Därefter återkommer vi med returneringsblankett som du skriver ut och packar ner tillsammans med det du ska returnera. Du står för fraktkostnaden som uppstår när du returnerar ditt paket.

När vi har mottagit ditt returnerade paket + returen godkänts, och återbetalning är aktuell, sätts pengar in på ditt konto för varan och eventuell fraktkostnad som du betalt in i samband med köpet (om hela beställningen ångras, vid enstaka returer återfås ej fraktkostnaden). En kreditnota kommer skapas vid godkänd retur, denna kan du se som medlem under dina sidor, detta är ett underlag på beloppet som betalas tillbaka till dig. Har du valt att betala via faktura eller delbetalning när du gjorde ditt köp, kommer denna att avbrytas vid godkänd retur hos Billmate.

Vid byte
Kontakta oss genom kontaktformuläret med ditt ordernr, vilken vara som du vill byta, vad du vill byta till och anledning till bytet. Vi förbehåller oss rätten att ej godkänna bytet. Du står för returkostnad och ny fraktkostnad vid utskickningen av det du velat byta till.


Vid reklamation
Kontakta oss genom kontaktformuläret med ditt ordernr, vilken vara som du vill reklamera och varför. Du kommer då få skicka in foton och/eller returnera din trasiga produkt för att vi ska kunna se om vi kan reparera detta, eller om du har rätt till en ny vara (alternativt pengar tillbaka när vi ej har fler av samma vara i lager). 

30 dagars öppet köp
På Cuteness får du 30 dagars öppet köp, vilket är perfekt vid tillfällen då du köpt något av oss i present till någon som kanske vill byta till något annat eller om du helt enkelt har ångrat ditt köp. Dessa 30 dagar räknas från den dag som ditt paket har hämtats ut. Kontakta oss på ovan e-postadress med ditt ordernr, vilken vara som du vill returnera eller byta. När vi mottagit paketet har vi rätten att neka ett byte eller full återbetalning om vi ser att det som returnerats inte är i orginalskick, utan använts eller skadats. Det är alltså viktigt att paketet packas väl och att produkten ej används, för att kunna ta del av öppet köp. Vi har rätt att göra avdrag från återbetalningen om varan har sjunkit i värde pga skicket den returnerats i. Reglerna gäller på samma sätt som vid retur och ångrat köp som nämns ovan.

Vid ev. återbetalning
Om du betalde med ditt bankkort så kommer din återbetalning tillbaka in på detta. Kan ta upp till 30 dagar innan återbetalningen syns på ditt kort.

Om du betalde med din PayPal balans kommer din återbetalning tillbaka in på ditt PayPal-konto.

Valde du betalmetoden Billmate's faktura eller delbetalning kommer denna att makuleras om den inte är betald, och återbetalas om den är det. Betalde du med internetbank kommer det att återbetalas dit.

4. Allmänna villkor

Bilder & texter
Cuteness reserverar sig för eventuella fel i texter och bilder. Exempelvis felaktigt angett pris, felaktig information om att vara finns i lager. Om felaktigt pris har angetts och vi upptäcker detta först vid din beställning underrättar vi dig om det korrekta priset och inväntar ditt godkännande innan vi fortsätter med leverans. Vi kan ej hållas ansvariga för eventuella färgfel i bilder (där ev. nyanser är mörkare/ljusare än på bild) eller liknande, det är valet för färg som anges i beskrivningen (text) som skickas ut.

Personuppgifter
Vi kommer aldrig att sprida dina personuppgifter till någon annan. Vi kan komma att använda dem för nyhetsbrev till dig om du valt att få ett sådant, även att bli kontaktad kring butiken vid information som rör dina ordrar. Om du vill bli borttagen ur vår databas kan du få bli det, bara kontakta oss. Läs mer om Cookies och PUL.

5. Information kring e-butiken

Priser
Alla priser som anges på sidan är inkl. moms.

Kassan
På första sidan av kassan så finner du produktöversikt på vad du har i din shoppingbag, där du kan ändra antal, osv. Du finner även möjligheten att lägga till rabattkod eller presentkort. Delar som också finns på första sidan av kassan är personuppgifter där vi samlar in information om vart vi ska skicka ditt paket, leveransmetod där du ser tillgängliga metoder för just din orderstorlek, betalningsmetod där du väljer hur du vill betala för din order. När du klickar på betalningsmetod kommer du vidare till nästa sida, där står en snabb översikt över din order och en bekräftelseknapp. När du klickar på denna bekräftelseknapp godkänner du ditt köp och att detta medför betalningsansvar av dig.

Månadstävling
Vi ger dig möjligheten att få recensera produkter som du har köpt via oss, mail med länk till denna möjlighet skickas ut efter att du fått ditt paket levererat. Samtidigt är du då med och tävlar om ett presentkort värde 300 kr. Vinnare utses en gång i månaden av de som skickat in recensioner.